12.15.2011

This is not jealousy...


Is it?

Med risk för att uppfattas som totalt ute. Född i farstun. Tappad bakom en vagn. Totalt oallmänbildad. Så ska jag nu erkänna att jag inte sett en enda film med Noomi Rapace. Vet inte ens med säkerhet om hennes namn stavas så.

Men jag börjar ju förstå att hon är STOR. Just nu i alla fall. Riktigt hypad.

Och därför undrar jag varför jag inte har bättre koll. Jag som ändå bör vara intresserad av och insatt i just denna branschen. Så att säga. Om inte annat för att jag faktiskt kollar aftonbladet.se minst en gång om dagen. Jag borde helt enkelt ha bättre koll.

Så då börjar jag fundera på olika alternativ för denna o-koll (mest för att undvika att göra det jag egentligen bör göra i just detta nu). Det kan helt enkelt vara så att jag faktsikt inte alls bryr mig om denna Rapace-bruden. Eller så finns det en liten liten pyttemöjlighet att jag kanske möjligtvis medvetet undviker denna hypade diviga äckligt snyggt klädda alldeles.. alldeles... underbara skådespelerska för att det inom mig bor ett litet mikrokorn av avundsjuka gentemot denna kvinna. Men inte kan väl det stämma. Inte kan det väl vara så att jag är avis på denna stackars kvinna som hela dagarna måste springa fram och tillbaka på alla dessa röda mattor iklädd alla dessa fantastiska klänningar. Och inte bara det. Hon måste ju dessutom släpa runt på alla dessa tunga priser för "Best actress" som folk slänger efter henne. Stackarn måste ju vara helt slut.

Kanske är jag helt enkelt född i farstun.

Men den stora frågan är - har jag missat nåt?




http://www.flickr.com/photos/22132739@N02/4962622237/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar